Tuesday, January 25, 2011

CEO Sathia

B Sathianathan yang digantung selama enam bulan oleh Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM) berkuatkuasa semalam tetap mendapat perhatian sewajarnya oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) yang mengumumkan bekas ketua jurulatih itu kini dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kejurulatihan Kafa.

Pelantikan yang diumumkan Presiden Kafa Tan Sri Annuar Musa itu membolehkan Sathianathan bertanggungjawab sepenuhnya dalam bidang teknikal kejurulatihan bagi membimbing bakat-bakat baru sebagai pelapis pada masa depan.

"Walaupun Kelantan kehilangan ketua jurulatih di saat kita menghadapi perlawanan Piala Sumbangsih dan musim baru Liga Malaysia tidak lama lagi, namun khidmat Sathianathan masih diperlukan.

"Hari ini kita melantik dia (Sathianathan) sebagai CEO dalam pasukan Kelantan dan masih bertanggungjawab dalam bidang kejurulatihan yang tidak membabitkan bidang kuasa FAM," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian sumbangan insentif RM200,000 oleh kerajaan negeri Kelantan di sini, Selasa.

Majlis itu disempurnakan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang turut dihadiri Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO Negeri Abdul Fatah Mahmood dan Sathianathan.

Katanya khidmat Sathianathan masih diperlukan kerana Kafa melalui Kelab Red Warriors sedang mempelopori akademi bola sepak di peringkat remaja bagi melahirkan pemain pelapis negeri yang mampu meneruskan kecemerlangan dalam bidang bola sepak di negeri ini.

"Kita akur dengan keputusan FAM itu dan sedang mengambil langkah pro-aktif untuk menggunakan khidmat bekas ketua jurulatih itu dengan mengambil pendekatan yang boleh membawa kebaikan kepada Kafa," katanya.

Annuar berkata berikutan kekosongan itu, Kafa kini sedang mengintai beberapa jurulatih tempatan dan luar negara bagi mengisi tempat Sathianathan itu.

Sementara itu, Sathianathan yang ditemui berkata beliau akan menggunakan saluran tertentu untuk membuat rayuan semula penggantungannya mengikut peruntukan undang-undang dan peraturan supaya dapat dipertimbangkan FAM.
-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment